پنت هاوس در خیابان بیکمن

۳ بازديد

پنت هاوس در خیابان بیکمن

 

معمار: Paul Rudolph

موقعیت بنا: New York -USA

 

پل ماروین رودولف در سال ۱۹۱۸ در ایالت کنتاکی در آمریکا متولد شد. وی ابتدا در دانشگاه پلی تکنیک آلاباما و سپس در دانشگاه هاروارد نزد اساتیدی چون والتر گروپیوس معماری را آموخت. وی پس از اتمام تحصیل در سال ١٩٤٧ دفاتر شخصی خود را در نیوهاون، نیویورک و بوستون تأسیس نمود و ظرف مدت کوتاهی، تعداد زیادی پروژه را در آمریکا، آفریقا، اروپا و حتی آسیا طراحی نمود و از سال ۱۹۵۸ تا ١٩٦٥ به عنوان رئیس دانشکده معماری دانشگاه ییل مشغول به کار بود.

 وی معماری پرکار و خستگی ناپذیر بوده و تعداد، تنوع و پراکندگی جغرافیایی آثار او بسیار چشمگیر است به نحوی که هنگامی که وی در سال ۱۹۹۷ و در سن ۷۹ سالگی در شهر نیویورک از دنیا رفت دفتر وی تا چندین سال مشغول اتمام اجرای طراحی های وی در سرتاسر دنیا بود.

نام پل رودولف پیوندی ناگسستنی با میروتالیسم و تندیس گرایی در معماری دارد. شاهکارهای او شاخص ترین نمادهای معماری بروتالیستی میباشند که در آنها اغراق بیش از حد در مقیاس و ارتفاع ساختمان, آشکار ساختن عناصر بنا نظیر پله و عناصر سازه ای ,اصرار بر استفاده از مصالح مدرن و آشکار ساختن خشونت مواد ساختمانی یا خشن نمودن عمدی آنها اصولی اساسی می باشند .هر چند که بسیاری «لوکوربوزیه» را آغازگر این گرایش از معماری مدرن میدانند اما آثار رودولف، به ویژه ساختمان دانشکده هنر و معماری دانشگاه ییل نقش به سزایی در شکل گیری مکتب بروتالیسم در آمریکا داشته اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.