سری خانه های ویلایی لیبسکیند

۲ بازديد

سری خانه های ویلایی لیبسکیند

معمار: Daniel Libeskind

موقعیت بنا : World wide

 

 

در حالی که بسیاری از معماران جهان درصدد یافتن راهکارهایی برای حل معضلات انبوه سازی مسکن و تطابق این نوع از مسکن با سیستمهای کنترل انرژی و معماری پایدار می باشند, این خانه کوچک با ظاهری ناآشنا و غریب را میتوان سرآغاز انقلابی جدید در طراحی فضاهای مسکونی دانست. این بار نیز معمار پرآوازه و خلاق دانیل لیبسکیند همچون گذشته توجه تمامی معماران و متخصصین عرصه مسکن را به خود جلب کرده است.

 سال ها پس از آن که لوکوربوزیه با اظهار این ایده که خانه ماشینی است برای زندگی، تحولی را در طراحی مسکن به وجود آورد اکنون لیبسکیند مدلی از خانه را طراحی نموده است که همچون مدل های ماشین می تواند در تعداد زیاد و در کشورهای مختلف تولید شده و به فروش برسد.

هرچند این خانه نخستین نمونه به اجرا درآمده می باشد، اما کمپانی تولید کننده آن شروع به ثبت سفارش وسیع متقاضیان خرید این خانه سه تا چهار میلیون دلاری نموده است.

 هندسه این خانه که الهام گرفته از کریستال می باشد تشابه زیادی به دیگر آثار لیبسکیند دارد و حجم آن از تداخل صفحات و پوسته هایی با زوایای تند پدید آمده است. در طراحی این مدل با اهمیت ترین مؤلفه های روانی مسکن هزاره جدید نظیر هویت, امنیت، آسایش ساکنین ,استفاده از تکنولوژی امروزی در جهت دستیابی به معماری پایدار, کاهش مصرف انرژی, کاهش زمان ساخت ,کنترل آلودگی صوتی و استفاده از مصالح مناسب و قابل انطباق با اقلیم های مختلف مد نظر بوده است.

 این خانه شامل دو طبقه بر روی زمین و یک طبقه زیرزمین می باشد و در آن علاوه بر فضاهای اصلی نظیر آشپزخانه ,نشیمن سه اتاق خواب ,سوئیت مهمان و سرویس های بهداشتی، فضاهای متنوع دیگری نظیر اتاق چند منظوره، دفتر کار، نشیمن ،شومینه ،بالکن ,رختشویخانه ,اتاق بدن سازی و سونا نیز درنظر گرفته شده است.

 تمامی فضاهای داخلی از نور طبیعی بهره برده و دید مناسبی نیز به پیرامون خانه دارند. ساختار سازه این خانه از جنس چوب فرآوری شده  می باشد که پوسته ای فلزی آن را پوشانده است. این پوسته همچنین سیستم های جذب انرژی خورشیدی و ذخیره آب باران نصب شده در نما و سقف ها را نیز مخفی می سازد.

 کارشناسان پیش بینی می کنند که در دهه میلادی پیش بسیاری از معماران سرشناس به این عرصه متفاوت طراحی مسکن روی خواهند آورد تا در آینده ای نزدیک, خانه نیز همچون ،البسه، جواهرات و اتومبیل سالانه با مدلها و طرح های مختلف روانه بازار جهانی گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.